W tym roku przypada 230. rocznica uchwalenia
Konstytucji 3 Maja.
3 maja 1791 roku Sejm Królestwa Polskiego i Wielkiego Księstwa Litewskiego uchwalił Konstytucję 3 Maja – niosącą gwarancje swobód obywatelskich, tradycje chrześcijańskie, tolerancję i wartości Oświecenia, która stała się dokumentem tworzącym późniejszą tożsamość suwerennego narodu. Uchwalona jako pierwsza w Europie i druga na świecie Ustawa Rządowa stanowiła dowód głębokiego patriotyzmu oraz zrozumienia spraw obywatelskich i społecznych. Konstytucja 3 Maja wprowadziła trójpodział władzy. Jej postanowienia były wymierzone przeciw liberum veto. Przyjęto w niej nowatorskie rozwiązania w zakresie parlamentaryzmu. Stanowiła dojrzałe i oryginalne dzieło oświeconych reformatorów i wpisywała się w europejski i światowy program ówczesnych przemian.
Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, świadomy znaczenia Konstytucji 3 Maja jako ważnego elementu pamięci zbiorowej, oddając hołd wszystkim, którzy przyczynili się do powstania tego wiekopomnego aktu, ustanowił rok 2021 Rokiem Konstytucji 3 Maja.
Również w naszej szkole, dla uczczenia tego wyjątkowego święta, podjęte zostały różne działania. Uczniowie starszych klas wzięli udział w konkursie, którego celem było stworzenie prezentacji multimedialnej o Konstytucji uchwalonej 3 maja 1791 roku. Wykazali się znajomością historii naszego kraju oraz umiejętnościami informatycznymi. Prace były na bardzo wysokim poziomie, wyłoniono 3 zwycięzców: Inga Skrzeczowska kl. VIII, Wiktoria Kotwica kl. VII b, Oliwier Głuch kl. VI. Gratulujemy wygranej i dziękujemy wszystkim, którzy przesłali prace.
Uczennica klasy VIII Gabriela Pietrzykowska dla uhonorowania tego ważnego dnia napisała wiersz pt.: „Wolność”.
Również najmłodsi uczniowie z oddziału przedszkolnego uczcili to wyjątkowe święto. Przygotowali występ, w którym podkreślili swoją miłość do Polski. Już od najmłodszych lat kształtuje się u nich postawa patriotyczna.
Zachęcamy do obejrzenia zwycięskich prezentacji, przeczytania wiersza Gabrysi i obejrzenia występu oddziału przedszkolnego: